Pekna kravina, narvu tam 50 ventilatorov s PC, vertikalni štart vertikalne pristatie, nefunkčne kridla, vraj to poleti 300km/h :D
Stači sa pozrieť na vivoj dronov, alebo akymi rychlosťami lietali vrtulove lietadla.
Toto mi pripomina skvor nepodarenu diplomovku nejakeho pribrzdeneho strojara, ktory o aerodynamike, lietani počul len s americkych filmov...
Odpovědět0 1
Říkáte to i v samotné aktualitě, ten dolet na baterie se mi hodně nezdá. Když si vezmu sérii článků na Idnes s pilotem panem Průšou, který měl průměrnou spotřebu někde kolem 14 litrů benzínu na 100 km. A to létá letadlem které včetně pilota váží trochu méně než jen samotná baterie do Tesly. A klasickým letadlem, kdežto toto má přistávat a vzlétat vertikálně, což je energeticky podstatně náročnější.
Odpovědět0 0
Je zrejme, ze do preletenej vzdialenosti 300km zapocitali len kolmy start, rovnomerny let pomocou kridel v style vetrona s minimalnym tahom motorcekov a na zaver kolme pristatie. Potom by som tomu doletu aj veril. Pri celom veritkalnom lete, co bude v meste najbeznejsi pripad, bude dolet tak maximalne 20-30 km / 15 minut.
Odpovědět0 0
Princip větroně je v tom, že je lehký, má velká křídla, letí relativně pomalu a využívá stoupavé proudy vzduchu. Toto bude díky skoro 500 kg těžké baterii (zmiňují stejnou jako má Tesla) těžké, křídla nejsou extra velká, pokud to má letět 300 km a maximální doba letu je hodina, tak to musí letět podstatně rychleji než větroň, a představa, jak se to s platívím zákazníkem na palubě otočí do stoupavého proudu vzduchu a bude si to v něm klidně kroužit směrem vzhůru je docela vtipná. A ano, s doletem 20-30 km s vámi souhlasím, to je podle me reálné maximum.
Odpovědět0 0
Jasne, s tym vetronom som to nemyslel uplne vazne. Skor tak, ze tych 300km to dolieta na vztlak kridel s minimalnou pomocou motorkov.
Odpovědět1 0